Friday, March 21, 2008

Takkan Terlepas Rancangan Lagi

Sebagai seorang pelajar di salah sebuah IPT di negara ini, rancangan televisyen adalah penting sebagai medium untuk menimba lebih pengetahuan dan menambah ilmu berkaitan isu-isu semasa. Ini bermakna, televisyen amat penting. Oleh yang berkenaan, ada yang memilih untuk membeli sebuah televisyen kecil, ada yang memilih PCMCIA, PCI dan juga USB. Dalam banyak-banyak pilihan ini, saya memilih USB. Kenapa? Ia mudah, ringan dan siarannya baik. Tetapi bukan calang-calang USB TV, saya membeli dari yang terbaik, KWorld.

KWorld telah pun bertapak agak lama dalam perniagaan barangan elektronik dan salah satu produknya, KWorld USB TV sememangnya menarik minat saya. Jangan terkejut saya katakan mereka meletakkan jaminan selama tiga tahun, ini bermakna mereka sangat meyakini produk mereka. KWorld juga menjual TV PCMCIA, TV Box dan TV PCI tetapi saya memilih USB TV.

Mengapa? USB TV ringan, kecil dan tidak begitu fragile. Malahan mudah untuk dipasang dan ditanggalkan. Bayangkan aje anda seperti mencucuk pen drive ke laptop atau komputer anda, mudah, bukan? Sebagai pelajar yang ada laptop, USB TV adalah pilihan yang baik. Mudah dibawa berbanding TV Box dan mudah dipasang dan cabut berbanding TV PCMCIA.

Rancangan di KWorld USB TV sememangnya lancar. Saya duduk di Kelantan dan dapat siaran hingga dua siaran Siam, bayangkan! ( Tak tengok pun sebab sebijik pun x paham). Tv3 sangat clear, tapi sudah tentu ia masih memerlukan antenna yang baik. Saya tak guna pun antenna yang kena pakai power, setakat antena manual dari Greentek (Greentek ada ISO). Adjust sikit dan dapat hampir semua siaran kecuali 8TV. (Banyak TV kat Pengkalan Chepa x dapat 8TV)


Manual untuk dapatkan siaran tidak dinyatakan, sama seperti hampir semua pengeluar TV portable yang lain tetapi saya telah jumpa teknik yang mudah dan berkesan untuk lakukannya, sekurang-kurangnya dengan menggunakan KWorld USB TV. Jadi, anda tidak perlu risau tentang tak dapat siaran lah, gambar tak clear dan trouble shooting lain.

Spesifik KWorld USD TV adalah seperti berikut:
1. Auto search/manual search
2. TV Recorder
3. Easy plug in
4. Radio FM (Tengok Siri)

Apa lagi yang best? Hurm, gambar boleh adjust, malahan boleh autostart dan auto record rancangan kegemaran. Boleh sleep sendiri tanpa sebarang masalah, gambar clear dan mudah nak navigate, boleh buat wallpaper video, boleh capture direct dari TV.

Harganya? Para pembaca boleh cari di banyak tempat seperti Plaza Lowyat, Plaza Imbi dan sebagainya tetapi jika beli dengan saya, hanya dengan harga Rm250, saya akan berikan buku manual bagaimana untuk tune dengan betul. Ramai pekedai dan technition xtau nak tune tv, percayalah. Semua stok cuba jaya. Ni cara betul untuk tune KWorld USB TV.

Setiap pakej akan dapat benda berikut (Gambar atas tu overseas package)
1. Manual dari KWorld
2. Manual dari saya
3. Wayar untuk tonton ke TV, monitor etc (ala, kabel 3 pin tu, xtau namanya)
4. Driver CD
5. USB TV
6. Wayar sambungan USB (kalo nak tarik antenna jauh2)

(Saya akan pos kepada anda melalui pos laju)

Jadi, jika berminat, sila email saya di russia_agent2@yahoo.com atau telefon 017-3821295. Semoga anda tidak terlepas siaran televisyen lagi!

3 comments:

  1. Pakai internet ke kalau nak tengok atau dengar tv ni.. Atau terus cucuk je kat usb terus boleh on

    ReplyDelete
  2. Langsung tak guna internet. Pakai antenna je. terus cucuk boleh on tapi kena install driver dulu,lah.

    ReplyDelete
  3. Yakuza666, barang dah dapat. Gambar memang clear. Canteek la bro. Tapi buku panduan tu xleh guna untuk tv tuner lain,ek? Xpe lah..bukan nak beli yang lain pon.

    ReplyDelete

 
ss_blog_claim=5aad5ed1c8ceb4641cefa49c80dcccf8