Sunday, April 13, 2008

Apabila Bulan Terbelah...


Berikut merupakan gambar yang digembar-gemburkan oleh sesetengah pihak. Setelah terlalu lama asyik mendengar aje perkara ini, saya mencari jika memang ada bukti gambar yang memberi sahih. Bukan apa, taknak nanti diperbodohkan macam Amstrong dengar azan dari bulan, sedangkan sebenarnya Amstrong masuk islam sebab rasa bersalahnya terhadap dunia membawanya memeluk islam.

Inilah gambar bulan dan di bahagian highlighted ungu itu lah (yang ada arrow tunjuk) tu namanya ialah moon belt. Ia dipanggil belt kerana satelit yang bertanggungjawab membuat observation mendapati ia melintasi seluruh bulan dalam satu garisan. Pakar geologi tanah dan sebagainya telah mentafsirnya sebagai cantuman antara dua medium.

Ini bermakna sebelum ini bulan pernah terbelah dua, mungkin dari sebuah kepada dua buah kemudian bercantum semula. Ia terus kekal intact akibat gravitinya yang saling menarik antara satu dengan lain hingga kini. Mengapa boleh terbelah? Tiada lagi saintis yang boleh berikan sebarang jawapan tetapi sebagai muslim, al-Quran sendiri telah memberi penjelasan, betul x?

P/s: I am proud to be a muslim :)

No comments:

Post a Comment

 
ss_blog_claim=5aad5ed1c8ceb4641cefa49c80dcccf8